Kinesio Taping

Kinesio tape ondersteunt en activeert het lichaamseigen herstelmechanisme, zonder de bewegingsvrijheid in te perken. Met als gevolg pijnvermindering, verbetering van de spierfunctie en een snellere genezing.

Kinesio taping

De elastische tape, zorgt door een speciale manier van aanbrengen, dat de huid wordt gelift. Hierdoor wordt onmiddellijk de onderhuidse druk in het blessuregebied verminderd, waardoor de bloed- en lymfestroom zich lokaal kunnen herstellen. Als gevolg hiervan zal de pijn verminderen of zelfs geheel verdwijnen. Door het genezingsproces op deze manier continu te ondersteunen wordt gezorgd voor een effect dat zich verder uitstrekt dan de reguliere behandeling van een half uur. Omdat de tape meerdere dagen kan blijven zitten, ook tijdens douchen en zwemmen, ontstaat een unieke 24-uurs behandeling.

De combinatie met sportmassage versterkt de behandeling

BIJ WELKE KLACHTEN WORDT HET TOEGEPAST?

• (Na) behandeling  van blessures aan het bewegingsapparaat, zoals rug- en schouderklachten, maar ook knie- en kuitklachten.
  • Houdingscorrectie
  • Behandeling van problemen ontstaan door overbelasting, zoals muis- tennis- of golfarm
  • Vermindering van klachten bij pijn, oedeem of bloeduitstortingen
  • Bestrijding van hoofdpijn door beïnvloeding van het zenuwstelsel
  • Het gunstig beïnvloeden van organen zoals vb. bij maagklachten

Voor een afspraak of meer informatie bel je 06 5195 9084  of stuur je een email naar astrid@massagepraktijk-debolst.nl.